Rozwiązania bezpieczeństwa IT

Safetica – miej pewność, że Twoje dane nie wyciekną

Czas czytania: 3 min

Niekontrolowany dostęp pracowników do wrażliwych danych i poufnych informacji może wywołać  spore problemy. To właśnie informacje firmowe są największą wartością, ich utrata niejednokrotnie powoduje straty finansowe czy też zniszczenie reputacji. Czym jest Safetica?

Chroń dane wrażliwe

Często zdarza się, że zarząd nie orientuje się, w jaki sposób przetwarzane są firmowe dane. Kto ma do nich dostęp i czy możliwe jest, że zostają przesyłane dalej? Rozwiązaniem tego problemu okazuje się Safetica prześwietla i raportuje wszelkie działania pracowników mających styczność z wrażliwymi danymi. To wiodący dostawca rozwiązań z zakresu wewnętrznej ochrony firmowej sieci. Zajmuje się ocenianiem ryzyka wystąpienia określonych incydentów oraz ostrzega zarząd przed działaniami pracowników – tymi potencjalnie szkodliwymi oraz nieproduktywnymi.

Co dokładnie kontroluje i chroni Safetica? 

  • wszystkie dyski twarde, Fire Wire, pamięci USB, karty pamięci i inne
  • wiadomości e-mail
  • aktywności oraz całe pliki związane z działaniem typu „kopiuj/wklej”
  • podłączanie urządzeń zewnętrznych i korzystanie z portów Bluetooth
  • dostęp do określonych plików za pomocą wybranych aplikacji
  • przesyłanie plików za pośrednictwem sieci
  • certyfikaty bezpieczeństwa we wszystkich przeglądarkach
  • użytkowanie drukarek lokalnych, sieciowych oraz wirtualnych
  • korzystanie z nagrywarek oraz czytników kart

Jak działa Safetica?

Stacja robocza punktu końcowego znajduje się tam, gdzie dokonuje się działanie. Użytkownicy pracują z krytycznymi danymi biznesowymi, aktywnie korzystają z Internetu, odczytują e-maile, przesyłają materiały do druku, podłączeni są do urządzeń mobilnych. Safetica wdraża agenta do pożądanego punktu końcowego, utrzymując regularne połączenie z nimi za pośrednictwem serwera. To właśnie on buduje bazę aktywności stacji roboczej i rozprowadza nowe zasady oraz przepisy dotyczące ochrony danych na każdej ze stacji roboczych.

  • Data Loss Prevention – Safetica zadba o bezpieczeństwo firmowych danych, nie pozwalając na wydostanie się ich na zewnątrz dbający tym samym o Twoją konkurencyjność
  • Bring Your Own Device – to trend wciąż utrzymujący się w biznesie, dlatego powinieneś pomyśleć o ochronie urządzeń prywatnych. Safetica pozwoli bezpiecznie dzielić się danymi, nawet w przypadku korzystania w firmie z urządzeń prywatnych – dane, które zapiszesz w „strefie chronionej” nie przedostaną się stamtąd na inne urządzenia.
  • Minimalizacja ryzyka ataku socjotechnicznego – już na początkowym etapie pomoże w wykryciu ataku hakerów czy też próby szantażu, podejmując zadania pozwalające na zapobieganie uszkodzeniu danych.
  • Lepsza kontrola – kontroluj drukarki oraz aplikacje a także aktywności online, niekoniecznie związane z wykonywana pracą.
  • Chroni przed błędami związanymi z omyłkową wysyłką maili – zabezpiecz pliki przed wysłaniem do błędnego adresata. Oprogramowanie również ostrzega kadrę zarządzającą przed ryzykiem wycieku danych wrażliwych z firmy.
  • Utrata laptopów i pamięci przenośnej – chroń dane nawet wtedy, kiedy zgubisz lub utracisz urządzenie. Safetica pozwala na szyfrowanie plików, dzięki temu stają się one bezużyteczne w niepowołanych rękach.
  • Kontrola wydajności pracy – otrzymuj raporty wydajności swoich pracowników

Architektura Safetica Data Loss Prevention

komputery, laptopy, tablety i smartfony z Safetica Client – działania się rejestrują a reguły polityki bezpieczeństwa egzekwowane za pośrednictwem aplikacji klienta

serwer i bazy danych – dane są automatycznie przenoszą się z komputerów sieciowych na serwer podczas łączenia się z siecią

desktop-based Safetica – tutaj dostosujesz wszelkie ustawienia, a także zobrazujesz wszystkie zgromadzone dane

WebSafetica – to narzędzie analityczne dające przegląd wszystkich zebranych danych online. Bez zarzutu działa w każdej przeglądarce – czy to na komputerze czy urządzeniach mobilnych.

Rozwiązanie Safetica Data Loss Prevention, już od dziś znajdziesz w ofercie NetComplex. Przygotowaliśmy dla Was także cykl webinariów – pierwsze z nich już 13 listopada – na których dowiecie się m.in. w jaki sposób wdrażane jest oraz jak działa w środowisku pracy – od strony użytkownika i administratora. Do zobaczenia! 





Dodaj komentarz