Anonimowość w sieci,Ochrona danych osobowych

CNIL: Facebook ma 90 dni, by zmienić warunki umów

Czas czytania: < 1 min

Francuska Dyrekcja Generalna Konkurencji Konsumentów oraz Zapobiegania Oszustwom (DGCCRF) zbadała warunki dotyczące użytkowania serwisów społecznościowych. Stwierdziła, że zawierają one nieuczciwe warunki umowne, nielegalne w świetle prawa francuskiego.

Problemy Facebooka

Dzięki 60-dniowemu terminowi, zastrzeżenia DGCCRF stają się sprawą pierwszorzędną na prawników Facebooka. CNIL dała firmie 60 dni, aby zatrzymać niektóre transfery jego danych osobowych użytkowników z USA. Ponadto serwis społecznościowy ma zmienić sposób, w jaki obsługuje się dane użytkowników.

DGCCRF określa warunki umowne jako nieuczciwe, jeśli tworzą znaczącą nierównowagę praw i obowiązków stron umowy, ze szkodą dla konsumenta.

Dyrekcja przeanalizowała regulaminy ustalone przez Facebook Ireland i Facebook Payments International. Obie firmy odpowiedzialne są za obsługę użytkowników Facebooka poza Ameryką Północną.

Wśród warunków umowy, które okazały się szkodliwe dla użytkowników Facebooka, znalazły się klauzule dające spółce prawo do usuwania treści publikowanych przez użytkowników na portalu FB lub jednostronnej zmiany warunków użytkowania – bez uprzedzenia lub przy założeniu zgody. Facebook Payments spotkał się z podobną krytyką. Dyrekcja wyszczególnia klauzule dające spółce prawo do jednostronnej zmiany warunków użytkowania (zmiana może nastąpić bez uprzedzenia), lub jednostronnie zmodyfikowanie/ wypowiedzenie usługi płatniczej.

Po udzieleniu Facebookowi możliwości ustosunkowania się do zarzutów, DGCCRF nakazał Facebook Ireland i Facebook Payments International usunąć lub zmodyfikować nieuczciwe klauzule w umowach z konsumentami w ciągu 90 dni. Facebook może odwołać się od orzeczenia.

źródło: itworld.com

tłum. Piotr Kudrys





Dodaj komentarz