Poradnik bezpieczeństwa IT

5 najważniejszych kluczy bezpieczeństwa w e-commerce

Czas czytania: 2 min

Rozpoczynasz działalność online? Jesteś w trakcie? Zwróć uwagę na 5 najważniejszych punktów/ kluczy bezpieczeństwa

Przeczytaj o 5 podstawowych, najważniejszych kluczach/punktach bezpieczeństwa.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy to COVID-19 spowodował wzmożone zakupy odbywające się na platformach sklepów internetowych. Poznaj 5 najważniejszych kluczy bezpieczeństwa

Według amerykańskiego Departamentu Handlu sprzedaż e-commerce wzrosła o 31% od pierwszego do drugiego kwartału 2020r. Coraz więcej firm dostosowuje się do rzeczywistości w czasie i po pandemii, dlatego możliwość zakupów w Internecie i platformy sprzedażowe odgrywają tak znaczącą rolę.

Wiele osób korzysta z szablonów internetowych lub prostych, gotowych rozwiązań. Niektóre strony opatrzone są zaawansowanymi funkcjami, które wymagają pracy ze strony IT. Pomijając złożoność, cenę czy konfigurację bezpieczeństwo jest bardzo ważne. Dotyczy grup sprzedawców, partnerów a także klientów.

Niezależnie od tego czy twoja firma jest nowa w e-commerce, czy istnieje na rynku już kilka lat, zapoznaj się z pięcioma podstawowymi zasadami bezpieczeństwa. Zapraszamy do zaznajomienia się z tematem w szczególności małe i średnie firmy.

Oto 5 najważniejszych kluczy bezpieczeństwa:

1. Uwierzytelnianie

Uwierzytelnianie występuje w różnych formach. Stosowanie silnych haseł lub korzystanie z bardziej zaawansowanych technologii np. uwierzytelnianie wieloczynnikowe podczas dostępu do strony internetowej, aplikacji backendowych jest obecnie podstawą bezpieczeństwa. Dobre, wieloskładnikowe uwierzytelnianie jest istotne w momencie, gdy ktoś inny próbuje uzyskać dostęp do konta.

2. Aktualizacja aplikacji

Wydaje się proste, jednak wiele firm nie jest na bieżąco z najnowszymi aktualizacjami i poprawkami.  Niestety, ale zmiany te mają wpływ na konfigurację, mogą narazić witrynę na ataki.
Na szczęście wiele popularnych przeglądarek powiadamia o aktualizacjach oraz umożliwia automatyczne uaktualnienie.

Bardziej skomplikowane konfiguracje wysyłają tylko powiadomienia, nie są zautomatyzowane. Oznacza to, że należy je skrupulatnie przeglądać i podejmować działania, aby być na bieżąco. Warto zatem regularnie poświęcać niewielką ilość czasu na uaktualnianie oprogramowań, aplikacji internetowych.

3. Izolacja aplikacji internetowych

Aplikacje online nigdy nie powinny być uruchamiane w tej samej sieci co baza danych lub stacje robocze. Jeżeli dojdzie do naruszenia, atakujący ma pełen dostęp do wszystkiego. Jednym z rozwiązań jest odizolowanie aplikacji internetowych od reszty sieci, by móc zwiększyć bezpieczeństwo. W przypadku bardziej zaawansowanych wdrożeń e-commerce można również monitorować wszelki ruch przechodzący między podzielonymi sieciami (wdrożenie rozwiązania bezpieczeństwa sieciowego, obejmującego usługi takie jak: filtrowanie adresów URL, antywirusy i inne).

4. Zapobieganie atakom sieciowym

Wiele naruszeń, które mają miejsce w przedsiębiorstwach, ma swoje źródło w atakach sieciowych np. cross-site scripting. By zapobiec tego typu włamaniom, należy wdrożyć usługę sieciową lub zaopatrzyć się w rozwiązanie antywirusowe (bardziej zaawansowane niż program antywirusowy).

5. Monitorowanie własnych aplikacji

Sporo aplikacji pozwala rejestrować aktywność, dzięki monitorowaniu można obserwować zmiany i szybko reagować by zmniejszać potencjalne szkody. Warto pamiętać o funkcji rejestrowania raportów wysyłanych pocztą e-mail. Mając taki protokół tygodniowy łatwo określić przyczynę w momencie, gdy dojdzie do ataku.

Źródło: https://www.securitymagazine.com/articles/93902-five-security-keys-for-smbs-going-online





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*
3 × cztery =